Friday, February 12, 2010

nasib saya kali ni..

Assalamualaikum..

Setelah sekian lama diri ini dihantui oleh kerja yang tak sudah2 menghimpit saya, akhirnya dapat gak luangkan masa mengadap blog kesayangan ni..hehe

Nak buat 1 pengunguman.. saya dah sampai rumah dah..haha.. balik semalam (hari khamis) dan sampai dalam pukul 4.30 petang.. padahal ada kelas hari ni pukul 8-10 pagi..tak pernah ponteng kelas sebab nak balik rumah..takpe2.. kali ni jer..

Tapi tak tau la.. sampai rumah jer, saya telah dilanda seselma yang agak teruk.. dan sekarang ni saya telah pun mengalami demam seselma..huhu

Takpe la nadia..tabah aje menghadapi dugaan ini.. atau pun saya demam ni sebab rindukan K5? haha..lawaks2~

Nak citer pasal kejadian rabu lalu(b4 nak balik rumah)..Actually nak update blog lepas subuh rabu lepas..jadi lepas subuh tu, memang semagat berkobar2 nak update blog.. tapi kan LCD saya telah pun mengeluarkan warna yang agak menarik dan cantik..(ye la tu..warna tompok putih kot~)..dah berapa kali restart pun tak berubah jugak warna.. padahal malam semalam, dapat je guna laptop saya dengan berjayanya..takkan la sekarang baru nak buat hal?

Lalu saya bawa laptop saya dan tunjukkan kepada bob dan budak2 network yang lain.. sarah siap kata "wah..canteknyer..macam wallpaper.."huhu..bob kata, laptop saya ni kene tukar screen LCD sebab LCD terbakar kot..kene hantar kedai..tapi siap la rm400 kene ade dalam tangan..wargh..sedih2~

Itu citer pasal laptop pulak..pada hari yang sama gak, henset saya pulak hilang entah ke mana..cari gak la merata2 tempat..bunyi tone tu still ada, tapi tak dapat petunjuk kat mana henset tu..

CM pulak bakar2 saya.."Itu la.. cakap lagi nak tukar henset baru..kan dah merajuk dah henset tu.."huhu~ baik CM.. kemudian, henset saya dah hilang respon dalam pukul 5 petang..tapi setahu saya la kan..kalau kita baru lepas charge henset, henset akan bertahan sekurang2nya dalam 2 hari..takkan cepat sangat hilang respon?

Sah! henset saya telah jatuh di tangan orang yang 'miskin'..sebab apa saya kata miskin? sebab orang camni bila nampak je henset tercicir, bukannya nak pulangkan duit, tapi dia dah nampak keuntungan yang dia akan dapat kalau dia tolak henset tercicir ni..

So, saya nak cakap sikit la kepada orang yang saket lagi miskin macam budak tu..kalau kau ingat orang tak nampak apa yang kau buat, ingatlah, Allah nampak apa yang kau buat..

kalau kau rasa itu adalah rezeki kau, terpulang la.. kalau tuannya tak halalkan, kau nak kata lagi ke itu rezeki kau?rezeki kau tu halal ker? kalau pasal haram halal pun kau tak ambil peduli, tak tau la camne kau boleh hidup dalam keadaan rezeki tak halal..camne la hidup kau yang tak berkat..

Takpe la..saya redha di atas kehilangan henset tu.. banyak kenangan sebenarnya..tapi tak pe la..mungkin ada hikmah disebalik semua ni..saya berharap yang orang yang ambil tu dapat hidayah dari Allah..sape la saya nak marah2 budak camtu..

Dan akhirnya, pada malam itu, saya termenung.."Kak nazi, apa nedy nak buat ek malam ni..henset hilang, laptop rosak..nak main apa pulak ek??huhu" ternyata.. saya tak boleh hidup tanpa mereka..huhu..

p/s : esok mau pergi kelantan..nak borong baju dan tudung..hehe
p/s^2 : saya pakai laptop adik saya sekarang..cian dia kene mengalah..
p/s^3 : harap2 esok saya sihat sepenuhnya..insyaAllah..


3 comments:

kak emma bunga2 chenta said...

salam neddy sayang, im sorry for wat happened to you. sabar byk2 ek?. apekah maksud semua ini???. pembelian hp dan laptop baru..!!!!!.weehooooooooo

kak emma bunga2 chenta said...

salam neddy sayang, im sorry for wat happened to you. sabar byk2 ek?. apekah maksud semua ini???. pembelian hp dan laptop baru..!!!!!.weehooooooooo

Orangekidz said...

1. Takziah atas kehilangan henset n kerosakan laptop.
2. Belila henset n laptop baru
3. Semoga cepat sembuh.
4. Henset baru, no baru tak?

Sekian, terima kasih....