Friday, February 20, 2009

Usia Antara Masa

Lihat dedaunan kekeringan jua
Ku kutip bawa sang bayu
Layu tak berguna

Jiwa manusia di arus usianya
Tersalah tiada makna
Seandai tiba masa

Putaran roda kehidupan
Penuh warna warna kesamaran
Jika kau ikuti perjalanan
Sesal ke hujungnya

Sedari masa berbeza
Berdetik usia kita
Janganlah terlena
Hingga ke akhirnya

Sujud pada yang Satu
Teguh keyakinanmu
Lenturkan keimanan
Kasihmu kepada-Nya
Tuhan yang Satu

(Usia Antara Masa - Saujana)


p/s : lagu ni selalu saya dengan masa saya sedih dan tengah down.. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan hati ku yang lemah ini.. Amiin

Meh dengar lak lagu yang boleh naikkan semangat pulak.. boleh nak sedih2 tapi sampai bila kan?
Dengar lagu ni pulak..

Berikanku sebaris kata
Untuk ku susuri jalan gelita
Mantera keramat kata pujangga
Azimat yang bermakna

Di depan simpang bercabang tiga
Tak tahu mana satu arahnya
Kanan kiri manusia berdusta
Mungkir pada yang Esa

Mungkin ku bukan watak utama
Dalam pentas lakonan dunia
Bimbang juga ku turut sama
Pastinya aku yang binasa

Berikan aku pedoman
Arah mana jalan kehidupan
Untuk ku teruskan pengembaraan
Tak rebah tak tersalah langkah

Tunjukkan aku kawan
Simpang mana arah kejayaan
Timur utara juga selatan
Atau arah mentari terbenam

Bersama menyusuri jalan
Para rasul nabi junjungan
Menuju ke puncak cita
Gemilang terbilang
Iman didada mengiring langkah....

(Satu tekad - Unic)

No comments: