Monday, July 20, 2009

Balik rumah dan kampung.....

Bismillahirrahmaanirrahiim.. Assalamualaikum..

Adoyai~ Tengah dok pikir sekarang ni.. Nak naik train ker naik bus ek? Haa.. untuk pengetahuan sekalian yang sedang membaca ni, family saya telah berpindah ke Seberang Perai Pulau Pinang.. jadi orang Penang la.. huhu

Semua family saya kene pindah sana atas sebab ayah saya terpaksa berpindah kerja ke Penang.. so nak taknak, kena la pindah gak.. Tapi ayah dengan mak suka duduk Penang.. ye la.. tempat kelahiran dan tempat mereka membesar.. saya lak lahir kat Penang tapi membesar kat KL.. jadi, memang tak reti la nak speaking loghat Penang ni.. yang tahunye cuma nyok, sekupang, hang, lempaq buang dan banyak lagi la perkataan yang saya sendiri tak reti nak sebut..(ceh, takde jati diri orang Penang betul!!).. jadi jangan tanye saya bab2 loghat ni.. haha

Mak hepi giler duduk kat sana.. Hari tu ade sembang2 dengan mak.. Suka giler mak saya sembang dengan saya pasal tempat baru mak saya..

"Tadi mak pergi Tesco.. baru je nak masuk, jumpa tok jang hang.. Ape lagi, bersembang tak kira la.. Lepas tu, tengah2 nak pilih barang, terserempak dengan mak ndak hang.. Apa lagi, riuh la kat Tesco tu cam nak roboh.. hehe.. Kalau kat KL, tak jumpa sesiapa pun.. Itu pun jumpa jiran2.. Kalau kat sini, habis suku sakat jumpa.."

Itu la mak saya.. Dia memang bercita2 nak pindah rumah.. dah memang rezeki mak saya dapat pindah ke Penang kan? alhamdulillah.. tapi kan..

"Mak.. kalau camtu, camne akak nak balik umah mak? naik train ke naik bus? akak ni dah la mabuk jalan.. apatah lagi mabuk bas.. mesti lagi teruk.." (teringat balik saya muntah2 lepas naik bas dari matrik n9 ke ktm seremban..)

"Ala.. pandai2 la akak belajar..." Oh... sampainye hati... huhu.....

will be continued but dunno when....

2 comments:

izzahsakinah™ said...

Pindah dah? Kena belajar travel jauh la kot.

rubi said...

then, bpk pun org penang gak ker?
(kes anak tataw asal-usul mak bpk)
ngee..
jaoh seh.. better nek bas.
takot tren siyot tu rosak/delay/lmbap