Tuesday, September 15, 2009

Updated

"Nedy, update blog.."
"Ye la...nak update la ni..."
Kesibukan saya melayan assignment2 yang hadir menyebabkan aku terlupa untuk update.. mana tak nye...assignment datang berduyun2...ditambah pula dengan test 1 yang sudah berlalu...tak cukup tangan dibuatnye...
.
"Amacam test 1?"
"Boleh la..."
Itu je kalimah yang saya ucapkan... hakikatnyer sukar untuk saya luahkan dengan kata2... saya dah masak sangat dengan markah test 1 yang hanya sekadar cukup2 makan... usaha dah... ape lagi ek yang tak kena? mungkin ada lagi yang tak cukup ramuan dan perasa yang menyebabkan markah saya ni cukup rasa jer...huhu..
.
"Tahniah dpt anugerah MAP"
"Terima kasih.."
Teringat pada hari itu.. Hari dimana setiap pelajar yang mendapat keputusan yang cemerlang telah mendapat anugerah daripada pengetua.. Dan saya adalah diantara pelajar tersebut.. Tapi entah kenapa saya tidak merasa bangga di atas kejayaan ini.. Pernah terfikir saya ingin menolak anugerah ni..(macam la saya ni orang penting sangat nak tolak2 anugerah...huhu) tapi bak kata orang...
.
"Anugerah ini diberikan kepada orang yang telah berusaha untuk menjadi yang terbaik.. dan awak telah melakukan yang terbaik untuk sem lepas.. jadi anugerah ini layak untuk awak.. amik la anugerah ni.."
.
Jadi saya pun amik... Syukur alhamdulillah sebab dapat tapi ini bukanlah satu kejayaan yang besar buat saya.. Sebab target saya selepas graduated ialah menjadi seorang pelajar yang bukan sahaja berjaya dalam pelajaran tetapi menjadi seorang pelajar yang berakhlak mulia dan boleh berdikari dan berpendirian teguh...InsyaAllah... harap impian saya ini tercapai...
.
"Nedy balik raya bila?"
"Jumaat ni...insyaAllah"
Wah...tak sabarnye balik raya...mak pun asyik tanye bila nak balik..huhu..cam biasa la raya pertama mesti nak buat kenduri kesyukuran... pastu ada sesi bersalaman dengan tok dan tokwan serta mak ayah...lepas tu ada sesi fotografi...seronoknyer...tak sabar nak balik...yuhuu...
.
"Nedy, test 2 lepas raya..."
"Aku tahu tu... (T-T)"
Alamatnye kene beraya sambil baca buku la jawabnyer... tak gitu...huhu

3 comments: