Thursday, April 10, 2008

MTP Kolej Kelima 08/09

"Aku tak nak ape2 jawatan dalam mtp tu...". Tetiba je aku cakap camtu kat kawan seperjuangan aku masa tunggu pengetua untuk majlis amanat pengetua.."elleh..ko akan dapat jugak..sure ko akan dapat punyer la..". Kechik as pengarah cube cam memujuk aku..

masa tu, aku dah set mind aku yang aku memang tak akan memperoleh 'mandat' dari pengurusan kolej. Ntah nape aku fikir camtu masa tu.

"Haa..dah sampai pun pengetua...". Aku terus pergi ke dewan dan ambil tempat aku yang dah dicop oleh sya. Pengetua pun masuk dewan diiringi dengan pengurusan kolej dan pengarah. Muzik iringan diperkuat. Wah..beznye jadi pengetua. Datang lambat pun takpe. Orang tak marah pun.huhu.

Majlis diteruskan sehingga pengumuman Majlis Tertinggi Pelajar Kolej Kelima 08/09. aku yakin semua peserta KPSM berdebar2 termasuk aku. saat yang dinanti telah tiba. Pengetua memanggil nama yang terpilih satu per satu. Tak tertinggalan, kechik turut dipanggil dan menjawat jawatan naib presiden 2.hoho. Dah jadi orang kuat dah sekarang.

Pengetua masih menyebut nama satu per satu. dan akhirnya pengetua berkata "Inilah dia barisan MTP K5 pada sem depan. Tahniah diucapkan". Aku terus berdiri memberi tepukan yang paling gemuruh masa tu. Bangga kerana dapat tengok kawan seperjuangan dapat menjadi orang terpenting.

Terus terang aku katakan. Aku tak sedih nama aku tak diumumkan sebab memang aku dah jangka aku tak dapat. tapi aku jadi terkilan bile sesetengah orang tanye aku. "Ko dapat sekretariat ape?". "Biar betul ko tak dapat.". Huhu. Tapi tak kisah pun. Allah dah letak dah ape rezeki aku. Dan aku terima dengan penuh redha.(lagipun aku dah ade masa study dah..huhu).

Dan aku rasa dihargai bila nabila kata camni, "hei, nedy..thanks sebab tolong kitorang sume ni..". Lega sikit bile ada orang hargai.huhu. tapi aku terpaksa balik bilik awal masa tu sebab aku dah penat n sakit badan sangat2. So, sape yang fikir aku ni lari masa tu, sori ek. masa tu aku penat sangat.hehe

masa terus berlalu. aku ade dengar cite yang banyak rombakan MTP telah berlaku. ade beberapa orang telah tarik diri untuk join MTP. ye la. dah join MTP ni kena bagi komitmen yang tinggi. dan yang paling penting, kena korbankan masa tido..(aaa...tak sanggup...). jawatan yang kosong tu digantikan dengan budak KPSM yang tak ade jawatan.

Aku? aku rileks n steady je.. tak terpikir pun nak menjawat jawatan tu..yang penting sekarang, aku dah ade masa study.huhu.

(bersambung - harap bersabar ye.. cite belum abis lagi..)

No comments: