Tuesday, April 15, 2008

Oh KaKi Ku....

Hari pertama (11 April 2008)

Last date untuk hantar assignment batik aku..aku dan sya agak kelam kabut untuk siapkan assignment tu..tu la..buat last minute lagi..hehe..alamak..dah pukul 3 petang ni..kang pejabat tutup karang..camne ni..dah la penat..nasib baik aku ade makan nasi kerabu yang aku beli kat SS (Sri Serdang) sebab aku tau confirm tak sempat pergi putra court..tapi cian kat sya ni..dah la tak makan..masa aku suapkan untuk dia pun, cara dia makan tu nampak sangat dia lapar..(hehe..sori sya..nak buat publisiti jap..huhu)..
tetibe sya dapat satu idea.."saya nak pinjam motor abang indra la.."emm..cadangan yang bagus..daripada tersadai motor di tepi office, lebih baik digunakan untuk menjimatkan masa..hehe..
apalagi, kitorang pun pecut motor tu sampai ke astaka..(walaupun sebenarnye aku takut pada kelajuan..huhu)..fuh..tak sampai 5 minit, dah pun sampai ke astaka..(padahal jarak kolej dengan astaka tu dekat jer..saje malas nak jalan kaki..haha)..kami pun terus menghantar asignment batik tu..
fuh..nasib baik sempat..sambil2 nak turun tangga tu, mesej Pn. Galinda jap(Pn. Galinda = pengajar batik)..emm..masa melangkah tu dah rasa cukup bilangan anak tangga yang telah aku turuni..entah kenapa masa nak landing kaki kiri tu, rasa cam tak sampai tanah lagi..
pastu ape lagi..kaki kiri aku terus cam tersenget dan...."Adoiii.."aku terus berdiri dan memandang sya yang terpinga2..aku terus pegang lengan dia untuk menahan kesakitan..aku cube goyang2kan kaki aku setelah sekian lama aku berdiri..alhamdulillah..ok pun..huhu..
kami pun terus balik kolej dan aku ape lagi..terus mencapai minyak angin dan sapu..(dah tak ade minyak lain dah)..aku tengok jam.."emm baru pukul 4..meeting pukul 5..nak tido jap la.."aku pun tido...sedar2 dah pukul 5.15..alamak..meeting...aku terus bangun dan membuat langkah pertama..sebaik sahaja langkah pertama dilakukan....
"Adooooiiiiiiiiiii......sakittttttt...."
aku terus terduduk..aku cek balik kaki aku..emm..agak merah tempat tu..(fuh..cool giler..)aku pun bersiap tapi aku jalan slow la..aku pun keluar dari blok aku tapi....alamak..tangga...camne aku nak turun??aku perhatikan keadaan sekeliling.. ala.. ramainye orang.. ahh.. peduli ape..bukannye orang nampak..aku terus melangkah..
pergh..sakit giler..semakin aku turun,semakin sakit kaki aku..dan bile aku jalan, aku terpaksa seret kaki aku...huhu...last2 aku nampak kak diha menuju ke arah aku..(ni kak senior aku yang paling bez..dia banyak tolong aku masa orientasi sampai sekarang..)aku nampak je kak diha, terus cam nak nangis..ye la..kat mana lagi tempat aku mengadu..kat dia je la..
dia terus bawa aku pergi pk..(pk = pusat kesihatan)nurse balut kaki aku dan bagi ubat tahan sakit...(aku paling tak suke makan ubat..huhu)..aku pun terus balik bilik dan call mak cayang..mak suruh aku balik..tapi aku decide nak balik hari ahad sebab ade exam software..huhu..jadi aku pun balik hari ahad...