Saturday, October 17, 2009

Kisah lama...

Terkejut saya tengok facebook kawan saya semalam.. 'A' in relationship with 'B'... siap kata B dia tu bakal jadi future husband.. terus teringat kisah lampau b4 saya nak masuk matrik n9..

Beberapa minggu lagi saya akan pergi mendaftar ke matrik n9.. masa tu memang tengah busy buat persiapan pergi ke sana.. dan pada masa tu jugak la ade beberapa mamat cube try takle saya, termasuk la si B ni....

Saya dengan B ni memang berkawan semasa sekolah dulu.. tapi kawan setakat bagi nota kimia, fizik dan sewaktu dengannya... nak kata suka tu, biasa la...huhu.. tetiba dia kata dia suka kat saya masa tu...

Pada masa yang sama, saya dan A agak rapat ketika itu.. A la yang menasihati saya supaya tidak menerima cinta si B atas sebab yang tertentu... memang beriya2 la suruh saya menolak... siap listkan segala keburukan yang ada pada si B...

Masalahnyer, si B ni pulak kata jangan percaya cakap si A.. alasannya pulak sebab si A ni suka kat si B... si B ni suruh saya percaya cakap dia dan terima cinta dia...

Saya yang pada masa tu memang bengong... Aku nak percaya cakap sape ni?? detus hati saya..... last2 saya mencari rujukan terakhir saya iaitu mak saya... mak saya kata "Akak tak payah la layan diorang tu...Kalau akak nak laki sangat, lepas ni akak akan jumpa bermacam2 jenis lelaki nanti..." Jadi, saya pun malas nak layan dan terus menyambung pelajaran di matrik...

Tapi, ingatkan masalah tu selesai, tapi rupanya masalah tu di bawa ke matrik.. si B menelifon saya setiap minggu untuk memastikan saya sihat wal 'afiat la kunun.... dan cam biasa, dia mesti akan bercerita mengenai si A....

"Aku terima si A sebab simpati, nadia.. Dia selalu mengadu dia sakit kepala la..tak larat nak bangun... selalu cakap pasal kematian la.. aku kesian kat dia nadia... tapi apepe pun yang berlaku, aku tetap suka kat ko..."

Ceh..yo la tu suke...kalau suke, buat ape nak layan si A.. sudah la.. saya pun terus putuskan hubungan dengan si B.. nanti kang hubungan saya dengan si A akan terjejas.. lagi pun sekarang ni si A tu sihat jer saya tengok....huhu

dan sekarang ni, saya memang tak sangka korang ni couple betul ek? tahniah la buat korang... saya tak marah pun.. korang nak buat ape, buat la... cume satu jer saya nak pesan, lain kali kalau dah korang suke sama suke tu, cakap je la terus terang... tak payah nak kutuk2 dan senaraikan keburukan orang yang ko suke tu kat saya... nasib baik saya malas nak layan... kutuk2 sangat, last2 couple gak korang...

tak pe la.. asalkan korang bahagia sehingga ke akhir hayat....

p/s : betul kata mak.. saya dah kenal macam2 laki...dan saya dah jumpa dah sorang...huhu~~

No comments: