Friday, October 30, 2009

Semalam..

Tahniah la kau, nadia... tahniah sebab tak boleh nak jawab paper information system (IS) semalam.. haha... tengok soalan semalam, terkebil2 mata saya untuk mencari jawapan dalam kepala saya... nape saya tak nampak jawapan ni?? huhu... kan saya dah bancuh air dengan nota IS dan minum sampai licin... takkan tak boleh jawab jugak...huhu...

Tapi nak buat camne kan.. blank camne pun, saya gagah jugak menjawab soalan walaupun saya sendiri pun tak tahu ape yang saya tulis.. ye la.. kalau dah tak tahu nak jawab, camne nak goreng jawapan tu makcik oii....

Tak tahu la.. saya taknak disebabkan masalah yang saya hadapi yang menyebabkan saya tak boleh nak score dalam exam.. masalah ape tu? ha.. yang ni korang tak tahu... tu sebab saya nak bagitahu.. dan nak bagi korang tahu...(mula nak mengarut dah nadia ni.....)

Sebelum tu, saya nak minta maaf kepada semua yang baca post sebelum tu iaitu 'Dr. Chenta'... nape?? sebeb sebenarnye yang minta tolong tu bukan kawan saya, tapi saya yang minta tolong...huhu.. bengongkan saya ni... saya yang bermasalah tapi tuduh kawan saya yang bermasalah... cian kawan saya....

Camne citernyer?? panjang sungguh ceritanye sehingga tuan hamba pun tidak mampu untuk meringkaskan cerita tu... ye la... saya bukannye kerja sebagai penyunting cerita...ngeh2.. sudah2.. pasal citer tu, biarlah kawan2 saya yang tertentu yang tahu...

Ade orang komen pasal bunga tu.. "Tak pe la kalau bagi bunga kat ex-gf dia.. lagipun x-gf dia kan tengah konvo.." emm.. saya tahu, saya tak patut marah kat dia sebab pasal hal tu.. tapi cube korang faham situasi saya sekarang.. saya takut nak kacau dia sebab saya selalu fikir yang dia tu busy dengan projek..nape saya fikir camtu?

Hari tu saya ajak dia temankan saya pergi cek gigi... jauh tu kat puduraya kot...kawan2 saya takleh temankan sebab ade kelas.. jadi saya minta tolong dia..dan dia kata "Tengok la dulu camne.." Bagi saya, "Tengok la dulu" tu maksudnye dia taknak.. jadi saya pun merajuk...(ngeh2..) dengan beberapa taktik yang saya gunakan, baru dia sudi keluar dengan saya..(ini bukan paksaan yer...haha)

Dia ada nasihat saya.. "Awak ni suka fikir yang bukan2(berfikiran negatif).." Atas nasihat tu, saya cuba untuk mengubah satu perkara yang negatif kepada positif.. kalau ade pape yang tak kena, saya akan cakap dalam hati.."Takpe.. dia kan busy..."

Tapi bila saya dapat tahu pasal ex-gf dia, agak2 korang la kalau korang duduk kat tempat saya ni.. korang akan rasa ape? rasa xde pape? rasa hepi? rasa seronok?

warghh...sudah2 nadia..jangan emo2... tak baik... astaghfirullah... tu kan kawan lama dia.. nape saya nak marah2 ni..emmm.... sepatutnyer blog ni kene sentiasa ceria seperti bunga yang berkembang di dalam blog saya ni.. tapi saya sendiri yang telah mencemarkan blog saya ni...huhu sorry my blog...

Apa2 pun yang terjadi, saya tetap sayangkan dia dan bersabar dengan dia.. tapi buat masa ni, saya perlu bersendirian.. banyak berdoa.. dapatkan sokongan dari kawan2, mak especially.....

Sambung citer balik.. lepas habis jer paper IS, saya terus siapkan assignment yang tertunggak.. balik bilik, mandi solat maghrib dan...... keluar...ngeh2.. ape ni.. anak dara mana boleh keluar malam2... ala..sekali je pun keluar.. nak keluar makan jer...(ini monolog yer...) Kak nazi yang ajak saya kuar makan..huhu.. dan kitorang makan kat secret recipes..(betulkah aku eja ni??)

No wonder la nape kawan2 saya suke makan kat sini.. sebab sedap..first time makan kat sini..(sebenarnye 2 kali..tapi yang first time tu makan kek jer..) memang sedap makan dan sedap bayar...huhu..tapi berbaloi beb...

Yang coklat tu saya punya.. yang sebelah air saya tu, kak nazi punya..

Saya bersama kek hazel cheese dan air coklat(lupa nama dia..)

Kak nazi dengan kek dan airnya...huhu

Best malam tu.. thanks kak nazi sebab sudi dengar cerita nedy..huhu.. terharu sangat.. sambil2 makan, kitorang imbau kembali kenangan masa first and second year... huhu.. seronok.. join aktiviti dan jumpa si dia...hehe.. and thanks gak sebab belanja nedy makan...hehe.

Balik bilik, panggil kak ami datang bilik.. kak ami pelik sebab muka saya berseri2 macam jumpa si dia.. haha.. mana ade la kak ami.. nedy hepi sebab ade orang take care pasal nedy...hehe

Kemudian saya lanjutkan aktiviti saya dengan kak ami dengan melayan cerita hantu...wargh.. takut seh... saya yang paling banyak menjerit.. kak ami rileks jer.. ye la.. sebab dia dah tengok dah..huhu.. semput tengok cerita hantu ni..tapi kak ami layan jer saya ni.. sampai kak ami tertido pun, saya terpaksa kejut dia sebab takut sangat... adoi nadia...citer je pown~

apepe pun...memang malam semalam tersangat la best..huhu..thanks kak nazi and kak ami sebab layan perangai nedy yang sengal semalam...hehe

p/s : tapi masih teringat2 muka hantu tu...wargh...jangan kacau hidup saya.....

4 comments:

diya jamal said...

seronok baca post ko kali nih..
hehe.. da agak dah itu kamu..

rileks lar beb..
ak x pndai nk nasihat2 org nih
taffi..
kalo suka, lepaskan..
kalo xkmbali, bkn hak kita
kalo kmbali, mmg kita punya..
ngeh3..

mcm ak gak la..
ak jauh dari umah ni..
tapi aku blik umah jugak nnt kan?
(ade kaitan ker???)

adyllbbs said...

ho0..pegi secret recipe..how dare..hehe..mmg besh kan nedy..
tmbh2 ade kak nazi yg pokpek2 tu..hahah~ =PP

btw, erm2..bese la tu nedy..p0mpuan ni kan suke pk mnde kecik2..every single litle thing pon nk kene pk..nape cmni, np cmtu..kan~
nk wt cmne..x ckp ko jew, aku pown cmtu juge..

betol la tu..juz be +ve..
u hv many people out there yg t8 care of u..cth,ur rumet..(mesti dye bangge kalo bace)..hehe..n u got many fren jgk~ wat a fren for kan..

k, da jaoh beno..im not gud in nice words~ =P

- A i D a N N a D i A - said...

to rubi :
best ker?haha
thanks...
saje nak luahkan sifat semulajadi aku...(ceh..yo la tu..)

aku faham maksud ko yang pasal rumah ko tu...
maknanyer, kalau dah memang dia jodoh aku, kalau dok jauh mana pun, aku tetap dengan dia...betul tak cik rubi?
insyaAllah...banyakkan berdoa....

to dila :
haha... kak nazi memang camtu...(opss..sori kak nazi..haha)

memang nedy jenis suka pikir hal yg kecik2..sampai si dia kata "kalau dok risau hal yang kecik2 nanti, camne nak handle perkara yang besar2?"

nedy masih lagi belajar berkenaan hati dan perasaan..dan belajar bersabar dengan perangai dia...
huhu..

by the way, thanks for ur comment..

Hana Syafiqa said...

:)