Sunday, January 3, 2010

itulah kehidupan student..

Assalamualaikum..

Sampai hari ini, sudah 2 minggu saya berada di UPM.. baru bermula sem baru, kerja2 mula datang menyambut kehadiran saya..huhu.. saya harus berhati2 dalam sem ini kerana ini adalah sem terakhir saya..yahoo..haha..

1. proposal final year project(FYP)
- minggu lepas telah diadakan taklimat untuk FYP..tarikh2 penting telah pun diketahui.. sekarang ni, saya bertungkus lumus untuk mengemaskini proposal saya.. sebenarnya dah hantar pun, tapi ada yang perlu diubah pada literature review and methodologies..jadi saya perlu membuat kajian sekali lagi..

2. project dan user
- disebabkan FYP saya mempunyai real user iaitu bahagian pentadbiran UPM, saya perlu bertungkus lumus untuk menyiapkan sistem tersebut akhir bulan ini.. dan ini agak memberi tekanan yang hebat kerana saya perlu menggunakan PHP berbanding JSP yang saya pakai dahulu.. jadi saya perlu belajar menggunakan PHP untuk sistem tersebut..

- lagi satu cabaran saya adalah software requirement specification (SRS) yang masih tunggang langgang kerana user asyik bertukar requirement..sekarang, saya mengubah srs saya untuk kali ketiga.. harap lepas ni diorang berpuas hati dan bersetuju dengan srs saya ni...huhu

huh...3 cabaran je..ingatkan banyak la sangat..haha..walaupun sikit tapi dah tanggungjawab kita untuk menyiapkan kerja kita tepat pada masanya.. insyaAllah, saya boleh buat.. sebagai langkah permulaan, saya telah pun membeli planner kerana saya merupakan seorang yang pelupa mengenai hal penting.. jadi saya harap dengan adenyer planner tu sedikit sebanyak dapat membantu saya... apa2 pun, teruskan usaha dan jangan putus asa...yeah!!




p/s : harap tabah untuk hari esok..sentiasa alert dengan semua perkara..
p/s^2 : ada sesuatu yang ingin dikongsi..tapi untuk bebudak software jer..ape tuh?tunggu esok ek..hehe

4 comments:

adyllbbs said...

planner..mmg penting nedy..huhu~
teringat tym accident ngn kadot dulu sbb nak beli planner..
hehe~

i M a Z a i M i said...

all the best ya nedy!

tough lady :) said...

fuh fuh..nedy da melangkah jauh da dlm fyp..ktorang nih tak nampak byg pon lg..huhu..keep up the gud work nedy :)

- A i D a N N a D i A - said...

adylla : huhu..memang penting..

ima : thanks..all the best to u too!

bell : xde la melangkah jauh..huhu..
xpe..buat slow2..thanks~