Friday, January 1, 2010

jalan2 sempena tahun baru tapi takde duit.. melopong aje la~

.
Assalamualaikum dan selamat tahun baru.. =)

Hari ni saya takde la nak celebrate sangat tahun baru ni sebab bagi saya, bila dah dunia semakin tua, kiamat pun semakin hampir.. so tak perlu la kot nak enjoy sangat.. nak enjoy pun berpada2..hehe

Tengah malam tadi tak leh tido sebab dengar bunyi letupan bunga api.. nampak jugak la bunga api yang cantik dari tingkap(sedih giler rai tahun baru kat tepi tingkap..huhu)..kat klcc pun nampak, kat ktdi pun nampak sangat (semangat betul diorang tu.. k5 bila lagi? hehe)

Lepas tu saya tido balik sampai pukul 3, saya terjaga dari tido.. teringat balik ade gerhana bulan yang muncul pada sekitar pukul 1 hingga pukul 5 pagi tak silap..(ye kot.. main agak jer..) jadi saya pun tercari2 di tepi tingkap(tingkap lagi..takde keje lain ker?) tak nampak pun..huhu tapi warna langit cam lain jugak la..(macam pernah tengok jer warna langit masa pukul 3..hehe)

Lepas subuh, saya bersiap untuk keluar berjumpa dengan kawan sekolah lama kat mid (walaupun berat badan saya ni untuk bersiap..) tapi fikir2 balik, camne aku nak pergi ke komuter ek? dah la susah nak dapatkan bus sekarang..tetiba jer teringat kat kak diha.. kebetulan pulak dia memang nak balik umah dan kak balqis nak hantar kak diha ke LRT sungai besi..jadi saya pun meminta tolong (bukan mengambil kesempatan ek..haha..) alhamdulillah, dapat gak transpot free..hehe

Dah sampai komuter.. tapi ade masalah timbul.. ramai giler orang keluar jalan2.. saya bajet takde la orang sangat nak kuar time cuti ni.. tapi sangkaan saya meleset 100%..tak pe la nadia.. kalau tak ade kereta, nak buat camne.. redha aje la..

Tren pun sampai..saya pun cube mencari port untuk menyelit..tapi ade la sorang pakcik tu, pakcik tu berdiri belakang saya..bila pintu tren buka, pakcik tu sedaya upaya menolak saya yang kecik lagi comel ni masuk ke dalam tren.. bayangkan la.. dalam tren tu pun dah penuh, pakcik tu nak tolak2 saya supaya dia pun dapat masuk ke dalam tren tu.. saya pun dah jadi macam sardin dalam tin..sardin dalam tin pun tak macam tu..huhu

Dah sampai mid..jumpa kawan saya, makan sambil bersembang hal masing2..best gak la sebab lama jugak la tak jumpa..lepas makan2 tu, kawan saya ajak shopping.. dia nak cari kasut.. kebetulan pulak saya pun nak mencari kasut.. dengar kata pulak JPA dah masukkan duit.. jadi saya pun cek baki akaun saya dengan harapan saya dapat membeli sepasang kasut.. tapi, rezeki saya takde kat sini..tak bertambah pun duit saya..huhu..

Jadi, saya hanya mampu menemani kawan saya (dan menggigit jari apabila nampak kasut lawa2 dan ada diskaun lagi..) dah abis singgah2 kedai, saya meminta untuk mengundurkan diri saya sebab taknak balik lambat sangat.. kalau balik lambat sangat, takut nanti kene berebut tren macam saya nak pergi mid tadi..huhu.. nasib baik kawan saya jenis memahami..lagi pun ade je kawan2 yang boleh temankan..

Alhamdulillah saya dapat balik dengan selamat dan berjalan dengan lancar..takde masalah..tunggu bus UPM dan bus kolej pun tak lama..mungkin rezeki saya lebih kepada masa dan keselamatan berbanding wang kot?hanya Allah yang tahu~

p/s : teringat kasut yang saya berkenan tadi..huhu..ada duit nanti saya beli la..huhu

No comments: